Zasady i procedury nauczania hybrydowego/zdalnego w Publicznej Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Grodźcu.
Decyzję, o całkowitym lub częściowym zamknięciu placówki, czyli o przejściu na nauczanie zdalne lub hybrydowe podejmuje dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym i przy pozytywnej opinii powiatowego inspektora sanitarnego. Będzie ona zależała od rodzaju kontaktu osoby zarażonej lub podejrzanej o zarażenie z innymi osobami danej szkoły, czyli nauczycielami, uczniami i obsługą administracyjną.
Po podjęciu przez Powiatowy Inspektorat Sanitarny decyzji o przesunięciu formy nauczania ze stacjonarnej na hybrydową, w zależności od poziomu nauczania lub klas objętych zagrożeniem, będziemy stosować wybrany dostosowany do sytuacji wariant z podanych poniżej:
1. Kształcenie , gdy cała szkoła i oddziały przedszkolne zostają zamknięta i przechodzą na edukację zdalną:
a. pracujemy zgodnie z obowiązującym planem lekcji, lekcja zdalna trwać będzie 30 minut - przy uwzględnieniu bezpieczeństwa i higieny pracy przy komputerze.
b. nauka prowadzona na odległość będzie realizowana z wykorzystaniem materiałów udostępnianych przez nauczycieli poprzez e-dziennik Librus (zakładka zadania domowe), klasowej i indywidualnej poczty outlook, lekcji on-line w aplikacji Teams lub Skype.
c. w oddziałach przedszkolnych – nauczyciele będą informować rodziców o dostępnych materiałach, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu, za pośrednictwem komunikatora WhatsApp.
d. w przypadku uczniów, którzy nie posiadają dostępu do internetu, ustala się następujące zasady zdalnego nauczania:
-
klasy I-III - nauczyciele przesyłają na telefon komórkowy rodzica, informacje o dostępnych materiałach, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu za pośrednictwem aplikacji WhatsApp.
-
klasy VI-VIII: nauczyciele przesyłają materiały edukacyjne na telefon komórkowy rodzica za pośrednictwem aplikacji WhatsApp -uczniowie przesyłają wykonane zadania w sposób uzgodniony z nauczycielem (np. przesyłają jako plik na adres mail nauczyciela). Jeżeli będzie istniała taka możliwość, uczeń może dołączyć do zajęć z klasą przy pomocy wideo połączeń telefonicznych poprzez aplikację WhatsApp lub Skype itp.
2. Kształcenie w wariancie hybrydowym:
-
Klasa objęta kwarantanną przechodzi na system zdalny. Pozostałe klasy pracują stacjonarnie. Nauczyciele uczący w klasie objętej kwarantanną, uczą pozostałe klasy w sposób stacjonarny (chyba że sanepid zdecyduje o wysłaniu kogoś z nauczycieli na kwarantannę), lekcje z klasą wyłączoną z nauczania stacjonarnego prowadzą zdalnie ze stanowiska przygotowanego na terenie szkoły. Taka sytuacja trwa do momentu, gdy Sanepid wyda decyzję o powrocie do nauki stacjonarnej.
-
Uczeń objęty kwarantanną przechodzi na system zdalny. Pozostali uczniowie klasy pracują stacjonarnie.
-
W chwili przejścia naszej szkoły na jakąkolwiek formę nauczania hybrydowego, nauczyciele prowadzą zajęcia stacjonarne z uczniami przebywającymi wg planu na terenie placówki, zaś uczącym się zdalnie wysyłają materiały i linki do ćwiczeń lub prowadzą lekcje on-line w czasie rzeczywistym, zgodnie z decyzją dyrektora szkoły
-
Realizowane tematy lekcji nauczyciele wpisują do dziennika elektronicznego Librus.
-
Potwierdzeniem podejmowania przez uczniów aktywności zdalnej/obecności na zajęciach online jest: uczestniczenie w zajęciach online, odbieranie wiadomości, zapoznanie się z przesłanym materiałem edukacyjnym, wykonywanie zadań w formie ustalonej dla stosowanego narzędzia zdalnego nauczania, dające podstawę do oceny pracy ucznia. Ze względu na problemy techniczne sprzętu komputerowego/internetu , które mogą wyniknąć lub liczbę sprzętu jaka przypada na jedno dziecko w gospodarstwie domowym obecność na zajęciach nie jest uzależniona od udziału ucznia w zdalnym nauczaniu w czasie rzeczywistym.
-
Stwierdzona i udokumentowana w wymieniony wyżej sposób obecność ucznia na zajęciach wpisywana jest do dziennika elektronicznego Librus.
-
W przypadku uczniów, którzy nie mają dostępu do internetu obecność potwierdza się poprzez: odbierane i odsyłane wiadomości, zapoznanie się z przesłanym materiałem, wykonywanie zadań w formie ustalonej przez nauczyciela, dającej podstawę do oceny pracy.
-
W przypadku braku komputera, uczeń może zwrócić się do wychowawcy z prośbą o jego wypożyczenie ze szkoły.
-
Uczniowie nie mogą być obciążani nadmierną ilością materiałów edukacyjnych. Przesyłane materiały muszą być adekwatne do ich rozwoju. Uczeń wykonuje zadania wskazane przez nauczyciela w określonym przez niego czasie.
-
Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w formie kształcenia na odległość.
-
Prace ucznia podlegają ocenie zgodnie z Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania.
-
Uczeń dokumentuje pracę samodzielną w: zeszytach przedmiotowych, zeszytach ćwiczeń, kartach pracy lub w inny sposób uzgodniony z nauczycielem (nauczyciel uwzględnia czy uczeń ma możliwości techniczne).
-
Zadaniem rodzica jest zapewnienie dziecku odpowiednich warunków do samodzielnej nauki w domu oraz wspieranie i zachęcanie ucznia do formy kształcenia na odległość. Dopuszcza się możliwość pomocy ze strony rodziców w przypadku odsyłania drogą elektroniczną prac wykonanych przez dziecko.
-
Wychowawcy klas zobowiązani są do stałego kontaktu z nauczycielami, rodzicami i z uczniami w celu systematycznego monitorowania zdalnego nauczania.
-
Zasady oceniania zachowania uczniów klas VI-VIII w okresie prowadzenia kształcenia zdalnego w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID: Ocenianie zachowania uczniów polegać będzie na podsumowaniu zachowania ucznia:
- w okresie poprzedzającym zawieszenie działalności szkół oraz po nim, a także funkcjonowania ucznia w okresie nauki na odległość oraz jego systematyczności i aktywności w realizacji zleconych form nauki.
-
Kryteria przy wystawianiu oceny rocznej z zachowania:
– ocena śródroczna;
– postawa ucznia w nauczaniu zdalnym:
- terminowość oddawania prac, (nauczyciel uwzględnia problemy ucznia z internetem i sprzętem komputerowym),
- systematyczność;
- zaangażowanie w proces edukacji i samokształcenia;
- bezpieczne korzystanie z narzędzi internetowych;
- pamięć o etykiecie językowej i kulturze w komunikacji z nauczycielami,
- udział w konkursach.
-
Ocenę wystawia wychowawca z uwzględnieniem opinii pozostałych nauczycieli oraz samooceny ucznia.
-
Każdy nauczyciel przedmiotu wystawia ocenę proponowaną z zachowania, biorąc pod uwagę powyższe kryteria.
-
W celu zapewnienia bezpieczeństwa w sieci, zgodnie z zaleceniami RODO, nauczyciele zobowiązani są do wykorzystywania podanych przez rodziców i uczniów adresów e-mailowych i numerów telefonu wyłącznie do kontaktów związanych ze zdalną pracą.
Procedury sanitarne dotyczące COVID19 obowiązujące w Publicznej Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Grodźcu.
I. OBOWIĄZKI DYREKTORA PLACÓWKI:
-
Ustala i dostosowuje procedury obowiązujące w placówce do wymogów zwiększonego reżimu sanitarnego w warunkach pandemii koronawirusa i choroby COVID-19.
-
Umieszcza w widocznym miejscu instrukcje z zasadami prawidłowego mycia rąk.
-
Organizuje pracę nauczycieli oraz pracowników obsługi i administracji na okres wzmożonego reżimu sanitarnego w warunkach pandemii koronawirusa i choroby COVID-19.
-
Przekazuje rodzicom informacje o czynnikach ryzyka COVID-19, informuje o procedurach oraz o odpowiedzialności za podjętą decyzję związaną z wysłaniem dziecka do placówki.
-
Zapewnia pomieszczenie służące do izolacji dziecka oraz pracownika.
-
Zapewnia codzienną dezynfekcję pomieszczeń, zabawek oraz wykorzystywanych do zajęć przyborów sportowych.
-
Jest odpowiedzialny za usunięcie przedmiotów i sprzętu, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować (np. pluszowe zabawki).
-
Dyrektor wyznacza pracownika szkoły, który w razie potrzeby dokonuje pomiaru temperatury dziecka.
II. OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW:
Obowiązki pracowników obsługi i administracji:
-
Pracownik pracuje i dba o higienę rąk – często myje mydłem lub środkiem dezynfekującym, nie dotyka okolicy twarzy, ust, nosa i oczu.
-
Wykonując prace porządkowe, pracownik wietrzy pomieszczenie, w którym pracuje.
-
Zachowuje szczególną ostrożność, korzystając z pomieszczeń służących do wykonywania swoich obowiązków.
-
Powierzchnie dotykowe w tym biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze, blaty do spożywania posiłków i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury) regularnie dezynfekuje środkiem dezynfekującym lub wodą z detergentem.
-
Wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, ciągi komunikacyjne regularnie i starannie sprząta z użyciem wody z detergentem.
-
W przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 (duszności, kaszel, gorączka) pracownik pozostaje w domu i zawiadamia o tym fakcie dyrektora placówki.
-
Personel nie może kontaktować się z dziećmi oraz personelem opiekującym się dziećmi.
III. OBOWIĄZKI NAUCZYCIELI:
-
Każdy nauczyciel pracuje wg ustalonego przez dyrektora harmonogramu, realizując zajęcia.
-
Nauczyciel wyjaśnia dzieciom zasady obowiązujące w placówce ze zwróceniem szczególnej uwagi na przestrzeganie zasad higieny, w związku z zagrożeniem zakażenia koronawirusem.
-
Przestrzega zasad korzystania z placu zabaw, stosując się do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczących ilości osób przebywających jednocześnie w w/w miejscu.
-
Organizuje wyjścia poszczególnych grup na teren przyległy do szkoły tak, aby grupy nie mieszały się ze sobą.
-
Unika organizowania większych skupisk dzieci w jednym pomieszczeniu lub przy jednej zabawce na placu zabaw.
-
Opiekunowie powinni zachować dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni placówki, wynoszący co najmniej 1,5 metra.
-
Dba o higienę rąk – często myje mydłem lub środkiem dezynfekującym, nie dotyka okolicy twarzy, ust, nosa i oczu.
-
W przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 (duszności, kaszel, gorączka) pracownik pozostaje w domu i zawiadamia o tym fakcie dyrektora placówki.
IV. OBOWIĄZKI RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH:
-
Rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani do zapoznania się z Procedurami bezpieczeństwa w okresie pandemii Covid-19 na terenie Szkoły .
-
Stosują się do zaleceń lekarskich, które mogą określić czas nieposyłania dziecka do instytucji, jeśli wcześniej dziecko chorowało
-
W czasie pobytu w szkole nie ma obowiązku noszenia przez dzieci maseczek. Jeśli rodzice/prawni opiekunowie decydują się na posiadanie przez dziecko maseczki są zobowiązani do przekazania nauczycielowi odpowiednich ich ilości, zapakowanych w woreczku/pudełku opisanych imieniem i nazwiskiem dziecka.
-
Przestrzegają wytycznych dotyczących nieprzynoszenia zabawek i innych niepotrzebnych przedmiotów przez dziecko do placówki.
-
Regularnie przypominają dziecku o podstawowych zasadach higieny m.in. myciu rąk wodą z mydłem, niepodawaniu ręki na przywitanie, unikaniu częstego dotykania oczu, nosa i ust. Zwracają uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.
-
Rodzic/opiekun prawny młodszych dzieci oddaje dziecko pod opiekę wyznaczonemu pracownikowi przed wejściem do placówki – nie wchodzi na teren szkoły. Rodzice i opiekunowie prawni przyprowadzający i odbierający dzieci do/z placówki są zobowiązani do zachowania dystansu społecznego w odniesieniu do pracowników placówki oraz innych dzieci i ich rodziców wynoszący co najmniej 2 metry.
-
Rodzice są zobowiązani do podania aktualnego numeru telefonu i natychmiastowego odbierania ich od pracownika szkoły.
V. PRACA SZKOŁY W PODWYŻSZONYM REŻIMIE SANITARNYM:
-
Na czas podwyższonego reżimu sanitarnego godziny pracy szkoły to 7.00 – 15:30.
-
Co najmniej raz na godzinę będą wietrzone sale, w którym odbywają się zajęcia.
-
Jeżeli dziecko wykazuje oznaki osoby chorej i wynik pomiaru temperatury będzie podwyższony, nie zostanie w tym dniu dopuszczone do zajęć w szkole.
-
Na podwórku szkolnym wydzielone zostają strefy zabaw dla każdej klasy.
-
Drzwi szkoły zamknięte zostają po pierwszej przerwie. Przy drzwiach znajduje się dzwonek oraz numer telefonu, z którego może skorzystać osoba, chcąca skontaktować się z sekretariatem, dyrektorem lub nauczycielem.
-
Klasa I posiada osobne wejście i wyjście do szkoły.
VI. PROCEDURY OBOWIĄZUJĄCE UCZNIÓW PODCZAS COVID-19
-
W zajęciach uczestniczą zdrowi uczniowie.
-
Przed wejściem do szkoły uczniowie mają obowiązek dezynfekowania rąk.
-
Podczas zajęć uczniowie wykonują polecenia nauczyciela.
-
Korzystanie z przerw odbywać się będzie według ustalonego przez nauczycieli harmonogramu, który wywieszony zostanie na korytarzu szkoły. Długie przerwy w miarę możliwości pogodowych wszyscy spędzać będą na dworze zachowując dystans i korzystając z przydzielonych stref.
-
Uczniowie nie korzystają z szatni ani szafek szatniowych do końca września.
-
Nie obowiązuje zmienne obuwie -do końca września.
-
Na zajęcia z wychowania fizycznego po uczniów do klasy przychodzi nauczyciel w-f. Uczniowie wchodząc na korytarz sportowy zachowują odległości oraz stosują się do harmonogramu kolejności wejścia do szatni (w celu przebrania się do lekcji) ustalonego przez nauczyciel wychowania fizycznego.
-
Uczeń musi posiadać stój i obuwie sportowe zapakowane w specjalnie do tego przeznaczonym worku.
-
W bibliotece obowiązują procedury ustalone przez nauczycieli- bibliotekarzy.
-
W jadalni podczas obiadów uczniowie siadają w odległości od siebie oraz stosują się do poleceń woźnej.
-
Uczniowie dojeżdżający w oczekiwaniu na transport korzystają ze świetlicy szkolnej.
-
Uczniowie nie wnoszą do szkoły żadnych niepotrzebnych przedmiotów, a podczas zajęć korzystają tylko z własnych książek i przyborów.
VII. PROCEDURY NA WYPADEK STWIERDZENIA PODEJRZENIA ZAKAŻENIEM KORONAWIRUSEM LUB CHOROBY COVID – 19
-
Dziecko, u którego stwierdzono podejrzenie zakażenia koronawirusem lub choroby COVID – 19 (duszności, kaszel, gorączkę), bezzwłocznie przez pracownika wyposażonego w przyłbicę, fartuch ochronny i rękawiczki zostaje odizolowane do gabinetu pielęgniarki.
-
Pracownik pozostaje z dzieckiem, utrzymując min. 2 m odległości.
-
Nauczyciel zawiadamia dyrektora szkoły lub jego zastępcę o zaistniałej sytuacji.
-
Dyrektor lub pracownik wskazany przez dyrektora bezzwłocznie zawiadamia rodziców o zaistniałej sytuacji.
-
Dyrektor zawiadamia stację sanitarno – epidemiologiczną, w razie złego stanu dziecka.
-
Pracownik, u którego stwierdzono podejrzenie zakażenia koronawirusem lub choroby COVID – 19 (duszności, kaszel, gorączkę):
-
Zgłasza fakt dyrektorowi i bezzwłocznie udaje się do wyznaczonego pomieszczenia – izolatorium.
-
Dyrektor kieruje do pomocy osobę, która przystępując do działań, zabezpiecza się w przyłbicę, fartuch ochronny, półmaskę i rękawiczki.
-
Dyrektor bezzwłocznie zawiadamia odpowiednie służy, które podejmują dalsze kroki bezpieczeństwa.
-
Dyrektor wyznacza zastępstwo za nauczyciela.
Procedury sanitarne stworzone zostały na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2020r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, zakazów i nakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
PROCEDURA WYDAWANIA DUPLIKATÓW LEGITYMACJI SZKOLNEJ, ŚWIADECTWA SZKOLNEGO ORAZ KARTY ROWEROWEJ I POBIERANIA OPŁAT ZA TE CZYNNOŚCI W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W GRODŹCU
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 marca 2005 roku w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranica oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz. U. Nr 58/2005 poz. 504 z późn. zm. )
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635)
I. Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej.
- W przypadku utraty, zniszczenia lub kradzieży oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej zgodnie z załącznikiem nr 1 do procedury – do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej.
- Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko i imię, oraz dowód opłaty skarbowej.
- Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu tj. 9 zł.
- Termin wykonania duplikatu do 7 dni.
II. Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych.
- W przypadku utraty oryginału świadectwa rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa - zgodnie z załącznikiem nr 2 do procedury – do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej.
- Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty skarbowej.
- Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu tj. 26 zł.
- Termin wykonania duplikatu do 7 dni.
III. Zasady wydawania duplikatu karty rowerowej
- W przypadku utraty, zniszczenia lub kradzieży oryginału karty rowerowej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu karty rowerowej zgodnie z załącznikiem nr 3 do procedury – do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej(poniżej).
- Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko i imię)
- Za wydanie duplikatu karty rowerowej nie pobiera się opłaty
- Termin wykonania duplikatu do 7 dni.
IV. Powyższe opłaty należy wnosić .
- W kasie UGiM Ozimek lub
- Na konto UGiM w BS Leśnica o/Ozimek nr 19 8907 1050 2004 3000 1010 0002.
Wprowadzono zarządzeniem dyrektora 7/2010 z dnia 09.10.2010 r.
-
artykuł
załączył: pspgrodziec , Administrator dnia 2021-05-24 14:09